stopover in Singapore - Reisverslag uit Singapore Island, Singapore van stevenineke - WaarBenJij.nu stopover in Singapore - Reisverslag uit Singapore Island, Singapore van stevenineke - WaarBenJij.nu

stopover in Singapore

26 Februari 2015 | Singapore, Singapore Island

Hier dus ons eerste echte verslag. voor alle belangstellenden. Voel je niet verplicht alles te lezen; ik weet dat sommige plaatsen en streken voor een aantal van jullie al bekend zijn.

Na een doorwaakte nacht worden we op woensdagmorgen kwart over 6 door onze Fleur opgehaald om naar Schiphol gebracht6 te worden. Ze gaat toch maar even mee naar binnen om afscheid te nemen bij de incheckbalie. Tot onze grote verrassing staan daar al onze dierbaren ons daar op te wachten: zijn voor dag en dauw vertrokken om ons uit te zwaaien! Drie maanden vinden ze toch wel lang, zeggen ze... Wat leuk voor ons!
De reis naar Singapore gaat voorspoedig en na een lange vlucht van 13,5 uur met nauwelijks slaap komen we om 6 uur in de ochtend aan. Toch nog redelijk fit en om 8 uur zijn we bij ons hotel waar we een uurtje later al op onze kamer kunnen (officieel pas toegang om 14 uur). Alle genoemde tijden zijn plaatselijk en 6 uur eerder dan in Nederland.
We zitten precies op de grens van Indiasche en Arabische gedeelte in de stad, dus temidden van diverse culturen en volkeren. Toch zie je het meest Chinezen, helemaal omdat het hier nog net Chinees nieuwjaar is met veel bezoekers.
Singapore is een keurig aangeharkte stad. Overzichtelijk, schoon en geordend. Voelt ook zeer veilig aan, hoewel we weinig politie gezien hebben. Het bestuur heft gelukkig net op tijd ingezien dat de vele oudbouw zijn - ook zeker toeristische - waarde heft. Er is wel heel veel gesloopt voor kollossale, indrukwekkende nieuwbouw, maar gelukkig is er ook nog het nodige aan oorspronkelijke bebouwing.
Na een twee uurtjes slap zijn we de hele middag en avond tot 21 uur de stad ingeweest: eneorme warenhuizen/ malls maar ook prachtig gerestaureerde oude gebouwen gezien, zoals de CHijmes (een van oorsprong katholiek klooster en nu een aaneenschakeling van terrassen, tuinen en galerieen. Ook een boottocht gemaakt op de Singapore River met geweldige uitzichten op de stad. Het meest in het oog springt een architectonisch wonder van 2 reusachtige wolkenkrabbers met daar bovenop een giantisch schip dat beide torens verbindt.
En heerlijk gegeten natuurlijk, aan het water. Supergarnalen!

Ik stop er nu mee, want de ogen gaan dichtvallen...
Nog even een paar foto's toevoegen en dan slapen...

• 26 Februari 2015 - 16:08

Esther Plug:

Hi pap en mam,
    Wat knap dat jullie al in de stad te vinden waren na 2 uur slaap. Jullie zullen nu wel een lange ruk maken. Mooi is t vanaf de rivier hé. Geen kauwgom uitspugen of andere troep laten slingeren hoor ;)

Genietze en liefs vanuit Ellecom
    Gaat goed met Borre

• 26 Februari 2015 - 16:55

Janny:

Leuk om zo snel al iets te lezen,en wat een energie!!!!!!!!
    Geniet van Singapore en een voorspoedige vlucht naar Auckland.
    Liefs uit Bavel

• 26 Februari 2015 - 17:15

Frank En Leonie Broekman:

Ondanks weinig slaap, toch een uitgebreid verslag uit Singapore; leuk hoor. De niet geslapen uren zullen jullie wel in Nieuw Zeeland inhalen. Nog veel plezier in Singapore morgen en een goede vlucht naar Auckland. Groetjes vanaf Roodwilligen.

• 26 Februari 2015 - 18:47

Jacques En Marian:

een mooi eerste verslag en dat na zo'n reis. Belooft veel goed voor de komende reisverslagen.....

Groetjes Jac en Marian

• 26 Februari 2015 - 21:42

Jasmijn En Siger:

Hallo pap en mam,

Wat goed dat jullie meteen door zijn gegaan. Wij hebben destijds een gat in de dag geslapen. Wel naar het hotel Raffles gaan, hè! Geniet van het mooie Singapore.

Kus van ons

P.s. Snuffie is vandaag helaas dood gegaan....

• 27 Februari 2015 - 21:44

Anke En Pim:

Leuk om jullie eerste bericht te ontvangen. We hopen dat jullie een goede doorgaande vlucht hebben naar Auckland en zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen! Fijn zo'n uitzwaaigroep op Schiphol!